Bukolyi Lillával, az új Bukolyi Marcell címék megálmodójával, Marcell feleségével beszélgettünk a címke tervezésről és a családi borászatukról.
Hogyan született meg a családi vállalkozásotok?
A családi borászatunk egy 10 éve született álom, amit a valóságban 2016-ban kezdtünk el valóra váltani, ekkor telepítettük az első saját ültetvényünket Marcellel. Először egy 4 hektáros szőlőskertet ültettünk , majd 2018-ban tovább bővítettünk a területeket még 10 hektárral, ekkor már a kisfiunkkal alkottunk egy családot. Saját pincénket pedig az legelső szőlőtőkénk mellett építettük fel.
Te milyen szerepet töltesz be a borászatotok életében?
A mi munkánk egy életmód, minden nap ezzel foglalkozunk és mindig van teendő. Én közgazdaságtant tanultam, Marci szőlész-borász. A munkamegosztásban én végzem a minden nemű papírmunkát, ami a gazdasággal jár, majd ami a kreatív részét illeti, az pedig a címke tervezés. Most, hogy új alapra helyeztük a vállalkozást, ekkor lettünk igazán családi borászat, éreztük, ehhez mindenképp kell egy új márka.
A márka Marcell nevét viseli, hiszen ő hitelesíti teljes egészében, a munkájával.
Amikor címke designról és gyártásról van szó, hogyan dolgozol?
Volt egy alap elképzelésem és ötleteim, de nem álltak össze bennem egy egésszé. Megkerestem a Varga Nyomdát és együtt dolgoztunk tovább az alapokon. Közös ötleteléssel megtaláltuk a betűtípust, ami át tudja adni a pincészetünk hangulatát, a megfelelő színeket, de a végső design-t, elrendezést és arculatot én vittem végig.
A nyomtatás előtt újra találkoztunk és még ekkor is rengeteg segítséget és pontosítást kaptam Krisztiántól és édesapjától Varga Zoltántól. Mindketten szakértelmüket adták a projektemhez és kialakulhatott a végső forma a felületkezelési technológiában is. Javaslatukra a dombornyomásos technikát lecseréltük szitalakkozásra, ezzel tudtuk legjobban kiemelni a Marcell márkanevet és a természetközeliséget, a legelegánsabb és legstílusosabb módon a design és a forma szempontjából is. Végül gyönyörű címkesorozatunk lett, ami mondhatni egy igazi koprodukció, hiszen én vittem a megálmodott ötletet, a Varga Nyomda pedig életre keltette azokat a palackjainkon.
El szoktál menni a gépindulásokra?
Igen és első alkalommal nagyon izgultunk, hiszen legelső borunk saját címkéi gördültek ki a nyomdagépből. Még ekkor is pontosítottuk a címkék meghatározó kék színén, igazán izgalmas élmény volt!
Hogyan tervezitek a címkéket? A címkékhez választotok palackot, vagy adott a palack és arra készülnek a tervek?
Először a palackokat fixáltuk, egységeseket használunk fehér és vörös borainkhoz egyaránt, majd a palackok paramétereit figyelembe véve kezdtük meg a tervezést. Sötét palackokba kerültek a fehér borok is, sötét fekete matt kapszula került a palackokra egységesen.
Milyen volt a címkék fogadtatása?
Igazán nagy körben még nem tudom, de folyamatosan kapunk visszajelzéseket. Karácsony előtt készült el az első címke és már akkor, a nyomdában kaptunk elismerő szavakat. Jó volt látni, hogy amit terveztünk, az másnak is tetszik. Több forrásból is azt hallottuk, hogy elegánsak a címkéink. Igazán, három fontos információt szerettünk volna kiemelni rajtuk. Marcell nevét, hogy organikusan műveljük a szőlőt és a borvidéket. Olyan visszajelzéseket kapunk, hogy mindhárom leugrik a címkéről és ez volt a célunk!

