Böjt Gergő – a Varga Nyomdánál a legújabb technológiák teljes sora áll rendelkezésre

Böjt Gergő – a Varga Nyomdánál a legújabb technológiák teljes sora áll rendelkezésre

Nagy örömünkre szolgál, hogy a Böjt címkéket is a kezdetektől nyomdánk készítheti. Böjt Gergőt, a Böjt Borászat és Szőlőbirtok borászát kértük, hogy meséljen a Böjt címkék születéséről, fejlődésükről, az arculati elgondolásukról, és a közös munkáról.

“Anno, mikor induló márka lettünk, és a címke tervezés útjára léptünk, nagyon szerettük volna, ha a címkéink egy egyedi és összetéveszthetetlen arcot mutatnának a vásárlók felé. Ha valaki a kezébe veszi a palackot, maga a márkanév legyen az első, ami “leugrik” és kommunikál. Csak a BÖJT logo került ily módon a palackon a címkére a kötelező elemeken túl. Maga a címke alakja pedig kiterítve egy fektetett palack formát adott ki, szerintem formabontó módon. Tehát az első címkénk, ami megalapozta a márkát, az egy borospalack formára elhelyezett BÖJT logo volt. Ez volt az alap design, letisztult, egyszerű arculat volt a cél.

Az évek során, ahogy bővült a termék portfóliónk, változott a kép, egyre ismertebb lett a márka, utána fontosnak találtuk, hogy mégsem csupán a Böjt márkanév szerepeljen a címkéken, hanem a bor neve és típusa is. A tavalyi évjáratoknál már teljes mértékben ezt a vonalat követtük, és mondhatom, hogy igazán bevált.

A gondolataimban lévő koncepciókat a Varga Nyomda szakembereivel és Krisztiánnal dolgoztuk ki minden alkalommal a precíz részletekig, úgymint papír, anyaghasználat és felületkezelések. Sokat dolgoztunk rajta, hogy a letisztult, minimál címke üzeneteit minél szebb anyagokon és kiemeléssel prezentáljuk a palackokon. A papírt nem csupán esztétikai szempontok szerint választottunk, hanem fontos volt a praktikusság, funkcionalitás is, hogy a címke szépen a palackon maradjon akár hűtés és nedvesség hatására is. A BÖJT logo szép dombor kialakítást kapott a legújabb nyomdatechnológiával, ami által kiemelkedjen a címkéről és környezeti behatásokra se deformálódjon el.

Ezek voltak a legfőbb mérföldkövek a Böjt címkék születésében és fejlődésében.

offset_4 offset_3

Nagyon jó tapasztalat volt, mikor tavaly a Böjt szűretlen nyers pezsgőnknél a címkén próbáltuk megjeleníteni közel pontosan ugyanazt a színt, ami a bor színe, és ezt is hihetetlen jól sikerült eltalálni a nyomdával. A maradék seprő miatt nagyon élénk és extra vibráló színe lett. A végeredmény a palackon igazán megnyerő! Az idei tétel pedig egy pinkes-barackvirágos árnyalatot fog kapni.

Gépindulásokkor rengeteget tudunk még ötletelni, Krisztiánék nyitottak erre, és ekkor élőben is elém tárul a technikai lehetőségek kiaknázható sora. Egy ilyen alkalommal értettem meg például a profi dombornyomás technológiáját is!

Arculatunkról a kezdetektől hálistennek pozitív visszajelzéseket kaptunk, akár borfesztiválokra, sétáló kóstolókra mentünk, vagy szakmai rendezvényen mutattuk be a borokat, a letisztult forma mindenhol nagy sikert aratott és elismerést kapott. Megerősített, hogy igen, ez a jó irányvonal, így lassan 10 éve már ez az alapunk. Tartjuk magunkat ehhez és nem szeretnénk markánsan arculatot változtatni.

Természetesen tervezünk újításokat borok terén és nyilván a design is fog még alakulni. Mindig keressük az újat, amivel a jó alapot a legjobb formában mutathatjuk meg, könnyű dolgunk van, hiszen  a nyomdatechnológia hihetetlen fejlődésen megy át és a lehetőségek tárháza mondhatni végtelen. A lehetőségek és megvalósításuk terén a Varga Nyomda minden szinten készen áll. Mindig mutatnak valami olyan formabontó és “high tech dolgot” ami megfog, és biztos vagyok benne, hogy együtt tovább is kísérletezünk még a címkéken. Számunkra tanulság és feladat is, hogy anyaghasználatban és felületkezelésekben fejlődjenek címke sorozataink, de ehhez a Varga Nyomdánál minden feltétel adott.” -Böjt Gergő

 

offset_4 offset_3

offset_4 offset_3

Fotó: Busák Attila