A Kősziklás borok címkéi évről évre a nyomdánkban készülnek, Nagy Zoltán, a címkéket tervező Netkids kreatív ügynökség vezetője mesélt munkájukról, a tervezési folyamatoktól a megvalósításig.
Egy összeszokott tervezőgrafikus csapattal dolgozom a Kősziklás borok arculatán. Itt nem egy kéz alkot, hanem ez igazi csapatmunka, többek elképzelései, gondolatai kelnek életre egy- egy címkesorozatban. Kollégáim, Kocsis Emese, Soós Tímea, Fodor Enikő és Ludányi László, mind egyéniségüket és szaktudásukat adták a projekthez. A Kősziklás Borászattal egy baráti, bizalmi kapcsolat alakult ki az évek alatt, így teljesen szabad kezet kaptunk a tervezésben. Grafikai és tipográfiai tudásunkat szeretnénk mindig olyan szintre emelni, hogy méltó társai lehessünk a Kősziklás boroknak. Ismerjük és szeretjük is őket, hisszük, hogy ez a címketervezés egyik alapja. Amilyen a bor, az arculata ahhoz kell hogy igazodjon, innen indul a hitelesség.
A tervezés és a gyártási folyamat nem válhat el egymástól, az a tapasztalat, hogy a legjobb dolog akkor születik, ha folyamatos a kapcsolat a nyomdával is. Ebben maximálisan partner a Varga Nyomda, számos közös munka és siker van mögöttünk. Nem volt kérdés, hogy az új címkéket is együtt fogjuk megvalósítani.
Miután már a digitális nyomdagépük is a géppark része lett, teljes a repertoárjuk a címkegyártási lehetőségek terén.
A címkék tervezésénél mindig tisztában kell lenni a felületkezelési és nyomdatechnológiai lehetőségekkel is, de azokat kell használni csupán, amit az adott tétel megkíván. Fontos, hogy a borok kategóriájukban is elváljanak egymástól, a palackok küllemükkel is tudják sugallni, a fogyasztó mit várhat tőlük.
Az új Kősziklás címkesorozat már a digitális gépen készült. A címkék kaptak egy 4 szín color alap képet, majd erre került egy UV dombor lakk, ami kiemeli a címke fő motívumát, a sas madár alakot. Az UV dombor lakk kiemelkedik a papíron és a felületen ujjal kitapinthatóvá válik, plasztikus hatást adva a grafikának.
Az új Pinot Noir Rozé arculatánál a visszafogott eleganciára törekedtünk, a kis márkajelet teljesen minimál stílusban jelenítettük meg. Itt még gépinduláskor is több körön át pontosítottunk a gépmester kollégával, hogy mi az a legmegfelelőbb kontraszt és tónus, amitől tökéletes lehet a végeredmény. Úgy gondolom sikerült, de már vannak új ötleteink a következő évjáratokhoz is.

