A generációváltás közel egy időben érte el a Varga Nyomdát és az Ostoros Pincészetet. A közös munka még a fiatalok idejében is túlmutat azon, hogy megrendelik, majd leszállítják a címkéket. Az alapítók régi barátsága Soltész Gergő és Varga Krisztián közös együttműködését is meghatározza a nyomdai folyamatok menedzselésében.
Mennyire veszel részt a címketervezésben?
Teljes mértékben. A legutóbbi Bukta Imre sorozatnál mindenki szerepet kapott a folyamatokban. Ipacs Géza tervezett, de Bukta Imre is végigkísérte a megvalósulást. Számomra különösen kedvesek ezek a címkék hiszen személyes indíttatás és elfogultság vezérelt abban, hogy a kedvenc boraimon, a kedvenc festőm festményei szerepeljenek. Hamarosan érkezik a Bukta Bikavér is, ami már Eger palackba kerül.
Tapasztalatod szerint, mennyire számít a köntös a borválasztásban?
Az Ostoros boroknál a kezdetek óta nem volt jelentős változás, az évek során csak finomabbak, igényesebbek, elegánsabbak lettek a címkék – ezeket a visszajelzéseket kapjuk fogyasztói és beszerzői oldalról is. Fontos cél volt viszont, hogy a pincészet három fő kategóriája elkülönüljön: a standard, a prémium és az exkluzív család. Azt gondolom, hogy a 3-4 legfontosabb borválasztási komponensben ott van a címke. Amikor külföldön járok és nem célirányosan vásárolok bort, akkor jelentős részben a címke alapján választok.
Lesz-e következő nagy durranás a címkéitek területén?
Jelenleg készül a Prestige borok címkéje, ami egy letisztult, minimál stílust képvisel majd, kevés felirattal és grafikával. Ezeknél a boroknál különösen fontos lesz, hogy milyen papírt és milyen nyomdai technológiát alkalmazunk.
![offset_3](https://varganyomda.hu/wp-content/uploads/2019/11/ostoros_03.jpg)
![offset_3](https://varganyomda.hu/wp-content/uploads/2019/11/ostoros_02.jpg)
Fotó: Busak Attila