Címkesorozatok a Tokaj Kikelet Pincészetnek

Címkesorozatok a Tokaj Kikelet Pincészetnek

Varga Nyomda

Berecz Stéphaniet, a Kikelet Pince tulajdonosát és borászát kérdeztük, hogyan történik náluk a címkék tervezési és gyártási folyamata.

Mindig is a Varga Nyomdával dolgoztál vagy más nyomdát is próbáltatok korábban?
Mi, anno nagyon kicsiben kezdtünk és egy nem klasszikus értelemben vett nyomdával dolgoztunk eleinte, nem is tudtuk, hogy működik ez professzionálisan. Egyre nőtt az igényünk, szép címkét szerettünk volna, ami nem kopik meg, tartós, így szakszerű kezek munkáját kerestük és ekkor fordultunk a Varga Nyomdához.

Hogy történik Nálatok a grafikai és címke tervezés?
Az alap ötletet megfogalmaztuk mi magunk, mit szeretnénk látni a címkéinken. Körülbelül másfél éve döntöttünk úgy, hogy az arculatban is szeretnénk előre lépni, fejleszteni. Adott volt a logo, az alap hangulat, a színvilág, a betűtípus, de nagyon kellett egy frissítés az összkép számára. Ekkor már egy profi grafikus segítségét kértük, akinek nagyon megfogott a stílusa. Két címkesorozatot kellett terveznünk. Az egyik vonal sokkal könnyebb volt, itt egy teljesen szűz, új ötletből, az alapjaitól kellett arculatot tervezni. A másik már nagyobb kihívás volt, hiszen egy már meglévő egyéniséggel és alaphangulattal rendelkező sorozat felfrissítése volt a feladat.
Szerintem mindkettő nagyon jól sikerült összességében, de perfekcionista vagyok, így mindig keresem, hol tudunk még jobbak lenni!

Amikor megszületik egy címke grafika, te szoktál tovább egyeztetni a nyomdával?
Igen, én magam szoktam. Muszáj, hogy a grafikus tudja, mit lehetséges a címke tervezésben és mi nem. Ehhez ismerni kell a nyomdatechnológiai lehetőségeket. A nyomda a saját tapasztalatai és technikái alapján tudja ezt megadni a grafikusnak. Volt, hogy a grafikusunk megálmodott valamit, de a Varga Nyomda grafikusa segített abban, hogy ezt hogyan lehet a címkén mutatósan megjeleníteni. A végső verzió nyomtatásánál Krisztián mindig segít ötleteivel, megbeszéljük, mi lesz a legjobb megoldás egy adott grafikához nyomdatechnológiában, felületkezelésben. Csodálom munkájukat, egyből ráérez a színvilágra, összhatásra. Nálunk a színharmónia fontos, ez talán a legmeghatározóbb a Kikeletnél. Követünk egy arculatot színvilágban és ezt finomítjuk tovább minden új sorozatnál.

Gépinduláson is ott szoktál lenni?
Igen, ott! Különösen, ha arculat változás, szín finomítás történik az aktuális címkesorozaton.
Van, hogy még akkor módosítunk, aprólékos dolgokon, színárnyalatokon, esetleg a papír minőségén is. Legutóbb is gépinduláskor találtunk egy új, még jobban passzoló, rusztikusabb papírt, ami a legjobban harmonizált színeinkkel. Ez egy művészet, finom munkák. Nagyon jó együtt gondolkodni Krisztiánnal és a Varga Nyomdával. Igazán profi szakember csapat.

Ha elkészül egy címkesorozat te mész be érte a nyomdába?
Nem, általában elküldik nekünk. Megbeszéljük, leegyeztetjük, hogyan jut el hozzánk. Vagy a posta, vagy futárszolgálat segítségével, de volt, hogy a Varga Nyomda autójával érkeztek.

Szoktál visszajelzést adni, amikor elkészül egy új címke?
Igen, ha nem is azonnal, de szoktam visszajelzést adni, úgy sem tudom magamban tartani, ha valami igazán tetszik. Ha nem is mondom, de látszik, mert nagyon mosolygós leszek!

Te hogyan vásárolsz bort? Fontos számodra a címke, vagy tudatos vásárló vagy? Befolyásol 1-1 jó arculat?
Is-is, mindkét verzió megtörténik, ha bort vásárolok, főleg külföldön. Van, amikor elcsábulok, de sokszor vásárolok fajtákat céltudatosan. Fogott már meg annyira egy címke, hogy miatta vettem meg a bort, igen, a külseje miatt. Előfordult, hogy meg is tartottam emlékbe. Vagy azért, mert különlegesen jó volt a bor, vagy az izgalmas címkéje miatt.

 

offset_4 offset_3

offset_4 offset_3